Vanliga frågor (FAQs)

Vanliga frågor (FAQs)

Hur fungerar tjänsten?

  1. Utforska våra olika kategorier för att hitta rätt rådgivare för dig och dina frågor. Du kan se om en rådgivare är online, upptagen eller offline via statussymbolen.
  2. Om rådgivaren är tillgänglig är kontakta-knappen grön och du kan ringa direkt till vald rådgivare (om du använder en mobiltelefon). Det går även bra att ringa 0939-1950 och ange kortkoden för den rådgivare du vill tala med. Kortkoden hittar du på respektive rådgivares presentationskort.
  3. Invänta svar från rådgivare och få sedan svar på dina frågor.

Vad kostar tjänsten och hur betalar jag?

  • Att ringa till oss kostar 22,90 kr per påbörjad minut. Eventuell normal samtalstaxa tillkommer.
  • Kostnaden för ditt samtal debiteras automatiskt på din telefonräkning både när du ringer 0939-1950 och anger din rådgivarkod samt om du ringer via direktnumret.

Kan rådgivaren se vem jag är?

Nej, rådgivaren har ingen insyn i vem som ringer eller från vilket telefonnummer samtalet kommer ifrån.

Vid kontakt med advokat så kan det, beroende på frågeställning, behöva uppges namn och eventuellt andra personuppgifter för att kunna hjälpa dig vidare.

Vem kan använda tjänsten?

Du måste vara över 18 år för att utnyttja tjänsten.

Vad ska jag göra om jag inte är nöjd?

Är du missnöjd med tjänsten ber vi dig att skicka oss ditt klagomål inom 48 timmar via brev till Macobe AB, Östbergsvägen 9, 451 34 Uddevalla eller per mejl till klagomal@hjalplabbet.se. Vi kommer att behandla ditt klagomål och komma med ett svar till dig inom 3 arbetsdagar. 

Om du vill blockeras från att använda tjänsten ska du skicka ett e-postmeddelande till info@hjalplabbet.se. Ange “Blockering av tjänst” som ämne.

© Hjälplabbet.se 2024.

Utvecklad med av ITConnect